Poengrenn 1 torsdag 14. januar 2021 (Fristil)

Sesongens første poengrenn ble gjennomført på en kald kveld i Nilsbyen, men det var en lun og svært god stemning! 219 barn gjennomførte i suveren stil i to kohorter. Takk til alle deltagere og foreldre som var flinke til å overholde smittervernreglene. Resultatene ligger nå ute.

Grunnet covid-19 har vi laget en smittevernplan som er godkjent av kommunen. Det er en forutsetning at vi klarer å etteleve denne for at vi skal kunne gjennomføre arrangementet. SMITTEVERNPLAN. Dette innebærer blant annet:

• Ingen etteranmelding
  • Rennet vil bli arrangert i to kohorter, noe som fører til tidligere start enn tidligere
  • Kun én foresatt/ledsager pr utøver. Foresatte/ledsagere må og melde seg på
  • En foresatt/ledsager kan ikke inngå i mer enn én kohort
  • Ingen tilskuere
  • Ingen åpen kiosk eller toalett
  • Ingen saft etter målgang
  • Alle må forlate stadion relativt raskt etter målgang
  • Alle fra kohort 1 må forlate arenaen og parkeringen før kohort 2 får ankomme stadion
  • Eget KART for ankomst areana for å holde kontroll på hvem som er inne på arenaen.
  • Vi minner om den enkle regelen: Hold avstand

Startliste: Startliste poengrenn 14.01.2021 Dersom korrigeringer/feil, må det gis beskjed til ola.stenseth@gmail.com.

Liveresultater: Liveresultater

Resultatliste: Resultatliste-2021-01-14

All informasjon om poengrennene (interne renn) til Byåsen IL finnes under "Våre skirenn" i menyen oppe til høyre. Velg "Poengrenn 2021 (internrenn)". Her er en oversikt over planlagte renn denne vinteren og kriterier for premiering/rangering. Poengrennene er til og med 16 år. I poengrennet som er Klubbmesterskap, kan også foreldre, junior og senior delta. Poengrennene er et lavterskeltilbud for 1-7 åringer for å inkludere disse i skiidretten og vi har derfor opprettet en rekruttklasse uten tidtaking.

Funksjonærlister: TRYKK HER. I Byåsen IL har vi i alle år satt opp funksjonærlister til hvert renn, istedenfor at de ulike skal melde seg. Dette er den løsningen vi har funnet å fungere desidert best.

Våre egne skirenn, inkludert poengrenn, gir klubben gode inntekter og i løpet av en sesongen prøver vi å fordele belastningen relativt likt mellom alle medlemsfamiliene. For å holde kontroll på dette så vedlikeholder vi en egen funksjonæroversikt. Vår forventning er at en familie ihvertfall bidrar på minst ett renn i løpet av sesongen.

Påmelding: Alle må forhåndspåmelde seg på til poengrennet. På grunn av smittevernreglementet er det ikke tillatt med etteranmelding. Du kan melde deg på i dette skjemaet: TRYKK HER. Også foresatte/ledsagere må melde seg på her i forkant - velg da "fødselsår: Voksen/foresatt" og fyll ut hvilke løpere du følger. Påmeldingsfrist er tirsdag 12. januar kl. 20:00.

Dersom spørsmål knyttet til påmelding, send mail til ola.stenseth@gmail.com.

Rekruttene (født etter 2014) som skal delta, skal betale kr. 50,- pr. poengrenn som deltageravgift. Vi har en del utgifter, som blant annet innkjøp av premier. Det er mulig å betale kr. 50,- på VIPPS ved henting av startnummer (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen IL langrenn").

Tidtakningsbrikker og startnummer: Vi bruker IKKE tidtagningsbrikker på poengrenn. Startnummer hentes ved inngang til stadion,

Tidsplan: Rennet vil bli gjennomført i to kohorter med ca 100 løpere i hver kohort. Rekrutter starter i første kohort kl. 17:15. Øvrige klasser må avvente startlister for å se i hvilken kohort de er satt opp og hvilken starttid man får. Starttlister legges ut kvelden før rennet.

Stilart: Fristil

Løyper: Rekrutter: 500 m, 7-10 år: 1km, 11-12 år: 2 km, 13-14 år: 3 km, 15-16 år: 3 km. Løypekart rekrutt (500m): TRYKK HER. Løypekart 1 km: TRYKK HER. Løypekart 2 km: TRYKK HER. Løypekart 3 km: TRYKK HER

Kafeteria: Grunnet korona-19 har vi ikke mulighet for å holde kafetriaen åpen.

Garderobe og WC: Grunnet korona-19 vil vi ikke ha mulighet for å holde garderobe eller toaletter åpne.

Parkering: Gratis parkering. Vi vil ha parkeringsvakter på poengrennet for å etterleve smittevernplanen. Alle må følge parkeringsvaktenes anvisninger. Parkeringsplassen skal tømmes etter kohort 1 før kohort 2 får lov til å parkere. Respekter derfor tidsplan som settes opp. Parkeringsmyra er åpen og vil være primær parkeringsplass! Merk ankomstplan fra parkering til arena -> KART.

Vel møtt!

Byåsen IL langrenn, arrangementsgruppa.