Poengrenn 2 lørdag 6. februar 2021 (klassisk)

Poengrenn nr 2 i Nilsbyen ble avviklet 6. februar i klassisk stil i kaldt strålende vintervær med 227 deltagere. Takk til alle deltagere og funksjonærer. Resultatliste er nå lagt ut.

Grunnet covid-19 har vi laget en smittevernplan som er godkjent av kommunen. Det er en forutsetning at vi klarer å etteleve denne for at vi skal kunne gjennomføre arrangementet. SMITTEVERNPLAN. Dette innebærer blant annet:

• Ingen etteranmelding
  • Kun én foresatt/ledsager pr utøver med unntak av utøvere i klassene 13-16 år som ikke kan ha med foresatt/ledsager
  • Trenerapparatet til 13-16 år vil organisere smøring for disse årsklassene og assistere de som har behov for det
  • Foresatte/ledsagere må forhåndsregistrere seg innen fredag 5. januar kl 21:00.
  • Rennet gjennomføres i to kohorter. Alle født i 2013 eller tidligere, samt gutter født i 2012 deltar i kohort 1. Kohort 1 får tilgang til arenaen fra kl 10:15. Alle født i 2011 eller senere, samt jenter født i 2012 deltar i kohort 2. Kohort 2 får tilgang til arenaen fra kl 12:15.
  • Alle fra kohort 1 må forlate arenaen og parkeringen før kohort 2 får ankomme stadion
  • En foresatt/ledsager kan ikke inngå i mer enn én kohort
  • Ingen tilskuere
  • Ingen åpen kiosk eller toalett
  • Ingen saft etter målgang
  • Alle må forlate stadion relativt raskt etter målgang
  • Eget KART for ankomst areana for å holde kontroll på hvem som er inne på arenaen.
  • Vi minner om den enkle regelen: Hold avstand

Startliste: TRYKK HER. Dersom korrigeringer/feil, må det gis beskjed til ola.stenseth@gmail.com.

Liveresultater: TRYKK HER.

Resultatliste: TRYKK HER.

All informasjon om poengrennene (interne renn) til Byåsen IL finnes under "Våre skirenn" i menyen oppe til høyre. Velg "Poengrenn 2021 (internrenn)". Her er en oversikt over planlagte renn denne vinteren og kriterier for premiering/rangering. Poengrennene er til og med 16 år. I poengrennet som er Klubbmesterskap, kan også foreldre, junior og senior delta. Poengrennene er et lavterskeltilbud for 1-7 åringer for å inkludere disse i skiidretten og vi har derfor opprettet en rekruttklasse uten tidtaking.

Funksjonærlister:  TRYKK HERI Byåsen IL har vi i alle år satt opp funksjonærlister til hvert renn, istedenfor at de ulike skal melde seg. Dette er den løsningen vi har funnet å fungere desidert best.

Våre egne skirenn, inkludert poengrenn, gir klubben gode inntekter og i løpet av en sesongen prøver vi å fordele belastningen relativt likt mellom alle medlemsfamiliene. For å holde kontroll på dette så vedlikeholder vi en egen funksjonæroversikt. Vår forventning er at en familie ihvertfall bidrar på minst ett renn i løpet av sesongen.

Påmelding: Alle må forhåndspåmelde seg på til poengrennet. På grunn av smittevernreglementet er det ikke tillatt med etteranmelding og dette skaper og svært mye arbeid for løpsarrangør. Du kan melde deg på i dette skjemaet: TRYKK HER.  Påmeldingsfrist er onsdag 3. februar kl. 20:00.

Dersom spørsmål knyttet til påmelding, send mail til ola.stenseth@gmail.com.

Rekruttene (født etter 2014) som skal delta, skal betale kr. 50,- pr. poengrenn som deltageravgift. Vi har en del utgifter, som blant annet innkjøp av premier. Det er mulig å betale kr. 50,- på VIPPS ved henting av startnummer (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen IL langrenn").

Tidtakningsbrikker og startnummer: Vi bruker IKKE tidtagningsbrikker på poengrenn. Startnummer hentes ved inngang til stadion,

Tidsplan: Rennet vil bli gjennomført i to kohorter med ca 100 løpere i hver kohort. Rekrutter starter i første kohort kl. 17:15. Øvrige klasser må avvente startlister for å se i hvilken kohort de er satt opp og hvilken starttid man får. Starttlister legges ut kvelden før rennet.

Stilart: Klassisk

Løyper: Rekrutter: 500 m, 7-10 år: 1km, 11-12 år: 2 km, 13-14 år: 3 km, 15-16 år: 5 km. Løypekart rekrutt (500m): TRYKK HER. Løypekart 1 km: TRYKK HER. Løypekart 2 km: TRYKK HER. Løypekart 3 km: TRYKK HER Løype for 5 km vil bestå av en runde i 3 km og deretter en runde i 2 km.

Kafeteria: Grunnet korona-19 har vi ikke mulighet for å holde kafetriaen åpen.

Garderobe og WC: Grunnet korona-19 vil vi ikke ha mulighet for å holde garderobe eller toaletter åpne.

Parkering: Gratis parkering. Vi vil ha parkeringsvakter på poengrennet for å etterleve smittevernplanen. Alle må følge parkeringsvaktenes anvisninger. Parkeringsplassen skal tømmes etter kohort 1 før kohort 2 får lov til å parkere. Respekter derfor tidsplan som settes opp. Parkeringsmyra er åpen og vil være primær parkeringsplass! Merk ankomstplan fra parkering til arena -> KART.

Vel møtt!

Byåsen IL langrenn, arrangementsgruppa.