Byåsen Langrenn

Uglarennet 12. januar 2020

Uglarennet 12. januar 2020

 

Uglarennet arrangeres søndag 12. januar 2020 i Nilsbyen. Første start kl. 11:00. Rennet blir arrangert for 88. gang.

 

Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klasse 13 år og oppover, dvs. ikke for klassene 8-12 år.

Litt historikk om Uglarennet finner du til høyre under "Relaterte dokumenter", i tillegg til alle vinnere av Uglapokalen for kvinner og menn fra hhv. 1977 og 1926. Ny vandrepokal i kvinneklassen ble satt opp i 2012.  Vandrepokalen for menn har vært med helt tilbake til 1986. I denne har Øyvind Skaanes, Petter Eliassen og Petter Northug jr. flest napp (2 hver). Vinnere av Uglapokalene i 2019 ble: Maren Smulan Sagland, MVS/Henning Skilag (K 19-20 år) og Olve J. Rye, Byneset IL (M 19-20 år).

Samarbeidspartnere for Byåsen IL langrenn:

       

 

 

Påmelding

Påmelding online via MIN IDRETTPåmeldingsfrist er satt til fredag 10. januar. kl. 23:59.

Startkontingentene er: 8-16 år: kr. 130,-, junior: kr. 150,-, senior: kr. 170,-.  Betaling ved påmelding i MinIdrett. Dvs. at klubben betaler før påmeldingsperioden er utløpt. Ved avlysning før renndagen kan arrangøren beholde inntil 50 % av startkontingenten til dekning av utgifter (rennregl. pkt. 214.2.4). Ved avlysning på renndagen (forstås også med kvelden og natten før) på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen ” force majeure”, beholder arrangør 100 % av startkontingenten (rennregl. pkt.214.2.4.2)

Ved etteranmelding innkreves dobbelt startkontingent, minus deltageravgiftsdelen til skikretsen (kr. 25,-). Denne regel gjelder ikke barn 12 år og yngre (Rennregl. pkt 214.2.5 og 313.3.3). Etteranmeldingskontingent: 13-16 år: kr. 235,-, junior: kr. 275,-, senior: kr. 315,-.

Absolutt siste frist for etteranmeldinger er søndag 12. januar kl. 11:00, såfremt ledige startnummer. Renndagen må all etteranmelding gjøres på rennkontoret (åpent fra kl. 09:30). Før det, på e-post til torgeira71@gmail.com senest lørdag 11. januar kl. 20:00. Dersom spørsmål om påmelding, ta kontakt med oss på torgeira71@gmail.com (mob. 99389829)

Skilisens

Alle som deltar i skirenn og har fylt 13 år må ha skilisens (rennregl. pkt. 203.3). Engangslisens kan løses på renndagen dersom løperen ikke har årslisens (kr. 60,- for 13 – 25 år, kr. 150,- for 26 år og eldre). Du kan også betale på appen Min Ski. Les mere om dette her: TRYKK HER

Start- og resultatlister

Første start kl. 11:00. Vi starter med 8-12 år først og gjør oss ferdige med disse. Deretter er det lagt inn en liten pause på 15-20 min. før en starter med J/G 13-14 år. Tilslutt de eldste klassene.

Startlister ligger HERResultalister 2019: TRYKK HER (mellomtider ligger på EQtiming.no)

Stavlengder

Viktige regeloppdateringer gyldig fra oktober 2016: TRYKK HER. Dette kan bli sjekket av jury før og etter rennet.

Aldersklasser og løypelengder

Rennregl. 341.1.3: Det er ikke anledning til å melde seg på eller delta i høyere eller lavere årsklasser enn den man tilhører! Løpere som bryter dette vil bli nektet start eller diskvalifisert. Det er IKKE anledning for utøvere yngre enn 8 år (f. år 2012) å delta. Oversikt over aldersklasser sesongen 2019/2020: TRYKK HER

J/G 8 år (2012), 9 år (2011) og 10 år (2010): 1 km

J/G 11 år (2009) og 12 år (2008): 2 km

J/G 13 år (2007) og 14 år (2006):  3 km

J/G 15 år (2005) og 16 år (2004), 5 km

Kvinner 17 år (2003) og 18 år (2002): 5 km

Kvinner 19-20 år (2001-2000) og Kvinner senior: 10 km (2 x 5 km) (Uglapokalen)

Menn 17 år (2003) og 18 år (2002): 10 km (2 x 5 km)

Menn 19-20 år (2001-2000) og menn senior: 15 km (3 x 5 km) (Uglapokalen)

Utskrifbar oversikt over aldersklasser og lengder: TRYKK HER

 

Løypekart

Løypene i Nilsbyen: TRYKK HER  

Startnummer og tidtakerbrikker

Startnummer hentes av hver enkelt deltager på/utenfor rennkontoret fra kl. 09:30. Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klasse 13 år og oppover. Brikkene sjekkes på starten. Leie av brikke kr. 25,-. Leiebrikker utdeles ved start. Leiebrikke som ikke blir innlevert etter rennet faktureres med kr. 500,-. Mistet startnummer faktureres med kr. 200,-.

Parkering

Parkering på p-plasser i Nilsbyen-området, kr. 50,- kontant eller VIPPS (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen Langrenn")Kart over parkering: TRYKK HER. Bare P1 vil bli brukt i år. Begrenset parkeringskapasitet – kjør sammen dersom mulig! Noe få minutters gange må påregnes.

Følg instruks fra vakter og vi oppforder på det sterkeste til å ikke parkere i gatene i nærheten av Nilsbyen!

Premieutdeling

Premieutdeling på stadion umiddelbart etter at hver klasse har fullført. Her er foreløpig tidsplan for premieutdelingene: TRYKK HER (oppdatert versjon for 2019 kommer).  Full premiering i klassene 8-16 år, 50% premiering i junior/senior. Uavhentede premier ettersendes ikke.

Uglapokalen tildeles den som har best tid i klassene senior eller eldre junior (19-20 år). Det er også en forutsetning at vinnerene kommer fra en klubb i enten Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag eller Møre og Romsdal. Vinnerne av pokalene får ikke disse med hjem, men alt vil bli dokumentert på bilde og lagt på hjemmesiden vår. Pokalen vinnes til odel og eie dersom den vinnes 3 ganger.

Rennkontoret

Dette er åpent kl. 09:30 renndagen i tidtakerbygget på stadion.

Garderober / kafe

Det er garderober med dusjmulighet i sokkelen på "skytterhuset". Der er det også flere toaletter.

Kafeteria er også i "skytterhuset" og utendørs. Vi har betalingsterminal for kort og VIPPS (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen Langrenn").

Annen informasjon

Værmelding i Nilsbyen: TRYKK HER

Værstasjon i Nilsbyen: TRYKK HER

Webkamera i Nilsbyen: TRYKK HER

Hvor er Nilsbyen?: TRYKK HER

Kontaktpersoner:

Rennleder: Egil Aune, 99530019, egil.aune68@gmail.com

Tidtaking/påmelding: Torgeir Aune, torgeira71@gmail.com (mob. 99389829)

Løypesjef: Tore Hammer

TD: 

Byåsen IL Langrenn- Pb.9213 -7424 Trondheim.

©2018 Spoortz AS (tidligere 123klubb) leverer totalverktøy for effektiv klubbdrift