Poengrenn nr. 2, torsdag 6. februar 2020 (klassisk)

Da er poengrenn 2 vel gjennomført. Veldig mange benyttet seg av tilbudet "gratis smørehjelp". Håper at dere satte pris på det! Takk til smørere og funksjonærer som bidro. Neste poengrenn er downhill 5. mars. Resultatliste er klar (les mere)

Startliste: TRYKK HER Dersom korrigeringer/feil, så tas dette på rennkontoret torsdag 6.2 etter kl. 17:30.

Liveresultater: TRYKK HER

Resultatliste: TRYKK HER

All informasjon om poengrennene (interne renn) til Byåsen IL finnes under "Våre skirenn" i menyen oppe til høyre. Velg "Poengrenn 2020 (internrenn)". Her er en oversikt over planlagte renn denne vinteren og kriterier for premiering/rangering. Poengrennene er til og med 16 år. I poengrennet som er Klubbmesterskap, kan også foreldre, junior og senior delta. Poengrennene er et lavterskeltilbud for 1-7 åringer for å inkludere disse i skiidretten og vi har derfor opprettet en rekruttklasse uten tidtaking.

Gratis smørehjelp: Det tilbys hjelp til smøring av ski på dette poengrennet siden det er i klassisk stil. Tilbudet er til alle de som ønsker det. Vi stiller med dagsaktuell smurning. Dette kan være greit å benytte seg av når føret og været er som nå. De som utfører dette er et knippe trenere fra 8-10 og 11-12 årsgruppene. Smørehjelpen vil være på plass fra kl. 17:30 og utføres i et telt på stadion.

Funksjonærlister: Kafe/salg/saft: TRYKK HER. Rennteknisk (oppdatert 4.2): TRYKK HER. I Byåsen IL har vi i alle år satt opp funksjonærlister til hvert renn, istedenfor at de ulike skal melde seg. Dette er den løsningen vi har funnet å fungere desidert best.

Våre egne skirenn, inkludert poengrenn, gir klubben gode inntekter og i løpet av en sesongen prøver vi å fordele belastningen relativt likt mellom alle medlemsfamiliene. For å holde kontroll på dette så vedlikeholder vi en egen funksjonæroversikt. Vår forventning er at en familie ihvertfall bidrar på minst ett renn i løpet av sesongen.

Påmelding: Alle må melde seg på til dette poengrennet. Du kan melde deg på i dette skjemaet: TRYKK HER. Påmeldte: TRYKK HER. Påmeldingsfrist er onsdag 5. februar kl. 20:00. Etter dette skjer all påmelding på rennkontoret renndagen (åpent fra kl. 17:30). Vi tar IKKE i mot påmelding på mail. Dersom spørsmål om noe, send mail til egil.aune68@gmail.com.

Vi håper at rekruttene (født etter 2013) som skal delta, kan betale kr. 50,- pr. poengrenn som deltageravgift. Vi har en del utgifter, som blant annet innkjøp av premier. Det er mulig å betale kr. 50,- på VIPPS ved henting av startnummer (Vippsnummer 17158 eller søk på "Byåsen IL langrenn").

Tidtakningsbrikker og startnummer: Vi bruker IKKE tidtagningsbrikker på poengrenn. Rekrutter henter startnummer utenfor tidtakerbygget/rennkontoret, resten inne på rennkontoret.

Tidsplan: Rekrutter starter kl. 18:15. Resten av klassene starter kl. 18:35 med følgende startrekkefølge: G10, G9, G8, G7, J10, J9, J8, J7, G12, G11, J12, J11, G14, G13, J14, J13, G16, G15, J16, J15

Stilart: Klassisk

Løyper: Rekrutter: 500 m, 7-10 år: 1km, 11-12 år: 2 km, 13-14 år: 3 km, 15-16 år: 3 km. Løypekart rekrutt (500m): TRYKK HER. Løypekart 1, 2 og 3 km: TRYKK HER

Kafeteria: Denne er åpen under poengrennet. Salg av kaker, vafler, boller, kaffe etc. Betaling med VIPPS (Vipps nr. 17158).

Parkering: Gratis parkering. Vi har ingen parkeringsvakter på poengrenn, så alle oppfordres til å parkere mest mulig "smart" slik at alle får plass. P-myr er åpen!.

Vel møtt!

Byåsen IL langrenn, arrangementsgruppa.